سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گلچین مطالب وب


نیازمندیهای مهناد -درج آگهی رایگان - تبلیغات رایگان - تبلیغات اینترنتی - خرید و فروش بی واسطه

&

جمهوری اسلامی ایران از تغییر لحن عربستان سعودی استقبال می‌کند


 

 

Free service limitations

  • Maximum 3 items per feed
  • 12-hour refresh rate
  • Link to FiveFilters.org in feed items

Please use Feed Control or the premium Full-Text RSS service for more flexible options. Full-Text RSS is also available for self hosting.

  • جمهوری اسلامی ایران از تغییر لحن عربستان سعودی استقبال می‌کند

    به گزارش ایسنا، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امورخارجه در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات اخیر ولیعهد عربستان در خصوص مناسبات ایران و عربستان و منطقه، اظهار داشت: با دیدگاه‌های سازنده و روش گفت‌وگو محور، این دو کشور مهم منطقه و جهان اسلام می توانند با پشت سر گذاشتن اختلافات، وارد فصل تازه ای از تعامل و همکاری برای نیل به صلح و ثبات و توسعه منطقه‌ای شوند.

    سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران با ارائه پیشنهادها و طرح‌هایی برای گفتگو و همکاری در منطقه خلیج فارس از جمله پویش صلح هرمز (ابتکار امید) پیشگام مسیر مودت و همکاری منطقه‌ای بوده و از تغییر لحن عربستان سعودی استقبال می‌کند.

    خطیب زاده ابراز امیدواری کرد که "ماه مبارک رمضان ماه رحمت و مغفرت الهی" سرآغازی مبارک برای همگرایی جامعه اسلامی و زدودن جنگ و آوارگی و ناامنی از این منطقه باشد.

    انتهای پیام




نیازمندیهای مهناد -درج آگهی رایگان - تبلیغات رایگان - تبلیغات اینترنتی - خرید و فروش بی واسطه

&

قدردانی امیر قطر از کویت بخاطر تلاش این کشور برای حل بحران قطر با 4 کشور عربی


 

 

  • قدردانی امیر قطر از کویت بخاطر تلاش این کشور برای حل بحران قطر با 4 کشور عربی
    به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از خبرگزاری رسمی قطر (قنا)، «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر به صورت تلفنی با «نواف الاحمد الصباح» امیر کویت گفتگو کرد. دو طرف در جریان این تماس تلفنی در خصوص بحران دوحه با کشور‌های عربی بحث و تبادل نظر کردند.

    بر اساس این گزارش، امیر قطر در جریان تماس تلفنی مذکور از تلاش‌های کویت برای حل و فصل بحران دوحه با 4 کشور عربی قدردانی کرد. امیر قطر تأکید کرد که وحدت میان کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس باید تقویت گردد.

    تمیم بن حمد آل ثانی در این تماس تلفنی همچنین با اشاره به نقش میانجی گرایانه «صباح الاحمد الجابر الصباح» امیر سابق کویت، خطاب به نواف الاحمد الصباح گفت: شما نیز در مسیر امیر سابق کویت گام بر می‌دارید.

    روز جمعه گذشته بود که «احمد الناصر المحمد الصباح» وزیر خارجه کویت سخنانی را در خصوص حل و فصل بحران قطر با 4 کشور عربی مطرح کرد. وی در این خصوص گفت: تاکنون گفتگو‌های ثمربخشی در این زمینه انجام شده است.

    وزیر خارجه کویت همچنین در این زمینه تأکید کرد: در راستای تلاش‌ها برای تحقق آشتی میان قطر و 4 کشور عربی (عربستان، امارات، بحرین و مصر)، تاکنون گفتگو‌هایی انجام شده است که می‌توان آن‌ها را مثمرثمر توصیف کرد.

    این مقام کویتی در ادامه عنوان کرد: تمامی طرف‌هایی که در گفتگو‌های مذکور شرکت کردند، برای حل و فصل هرچه سریع‌تر بحران دوحه ابراز تمایل کردند. پس از این اظهارات وزیر خارجه کویت نیز «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر تأکید کرد: اظهارات وزیر خارجه کویت گام مهمی در مسیر حل بحران محسوب می‌شود.




نیازمندیهای مهناد -درج آگهی رایگان - تبلیغات رایگان - تبلیغات اینترنتی - خرید و فروش بی واسطه

&

بهترین گلزنان اسپانیایی لیگ قهرمانان اروپا


 

 

  • بهترین گلزنان اسپانیایی لیگ قهرمانان اروپا
    به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، آلوارو موراتا ستاره اسپانیایی تیم فوتبال یوونتوس در این فصل از لیگ قهرمانان اروپا درخشش ویژه‌ای داشته است و توانسته تا پایان هفته پنجم این رقابت‌ها در کنار مارکوس راشفورد ستاره منچستر یونایتد و ارلینگ هالند مهاجم نروژی تیم فوتبال دورتموند در صدر جدول گلزنان این رقابت‌ها قرار بگیرد.

    آلوارو موراتا با 6 گل در این فصل جمع گل‌های خود را در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا به عدد 21 رسانده و به سومین گلزن برتراسپانیایی این رقابت‌ها تبدیل شده است.

    موراتا برای تبدیل شدن به بهترین گلزن اسپانیایی لیگ قهرمانان اروپا کار بسیار سختی دارد چرا که در صدر این لیست رائول اسطوره باشگاه رئال مادرید با 71 گل قرار دارد.

    رائولی قبل از درخشش دو ستاره بزرگ دنیای فوتبال (مسی و کریستیانورونالدو) بهترین گلزن این رقابت‌ها بود.

    بهترین گلزنان اسپانیایی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا:

    1. رائول، 71 گل

    2. مورینتس، 33 گل

    3. آلوارو موراتا، 21 گل

    4. تورس، 20 گل

    5. فابرگاس 20 گل




نیازمندیهای مهناد -درج آگهی رایگان - تبلیغات رایگان - تبلیغات اینترنتی - خرید و فروش بی واسطه

&

بودجه دانشگاه علوم پزشکی بم حدود 4 هزار میلیارد ریال برآورد شده است


 

 

  • بودجه دانشگاه علوم پزشکی بم حدود 4 هزار میلیارد ریال برآورد شده است

    بودجه دانشگاه علوم پزشکی بم حدود 4 هزار میلیارد ریال برآورد شده است

    به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بر اساس لایحه بودجه 1400 بودجه اختصاصی دانشگاه علوم پزشکی بم مبلغ 3 هزار و 898 میلیارد و 175 میلیون ریال برآورد می‌شود.

    بر اساس بودجه پیشنهادی 1 هزار و 43 میلیارد و 874 میلیون ریال به برنامه ارائه خدمات بهداشت روستایی تعلق دارد.

    همچنین برای برنامه ارائه خدمات شهری 644 میلیارد و 353 میلیون ریال پیشنهاد شده است.

    جرئیات بیشتر بودجه تخصیص یافته به این مرکز آموزشی به شرح زیر است.

    بودجه دانشگاه علوم پزشکی بم حدود 4 هزار میلیارد ریال برآورد شده است
    بودجه دانشگاه علوم پزشکی بم حدود 4 هزار میلیارد ریال برآورد شده است
    بودجه دانشگاه علوم پزشکی بم حدود 4 هزار میلیارد ریال برآورد شده است



نیازمندیهای مهناد -درج آگهی رایگان - تبلیغات رایگان - تبلیغات اینترنتی - خرید و فروش بی واسطه

&

یک سال از فراق مناجات‌خوان سحر گذشت


 

 

  • یک سال از فراق مناجات‌خوان سحر گذشت

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، 18 آذر‌ماه اولین سالگرد رحلت مداح و ادعیه‌خوان کشور سید قاسم موسوی قهار است. استادی که خاطرات زیادی از نوای ملکوتی‌اش خصوصاً در سحر‌های ماه مبارک رمضان داریم.


    قرائت اولین دعای سحر بعد از انقلاب که چهار دهه میهمان سفره‌های سحر مردم بود


    موسوی قهار اولین دعای سحر را در سال‌های بعد از انقلاب برای رادیو و تلویزیون خواند و این اثر به عنوان یکی از آثار شاخص وی ماندگار شد و قریب به چهار دهه میهمان سفره‌های سحر مردم بود. این اثر ماندگار سبب شد تا وی به عنوان یکی از ادعیه‌خوانان در کشور مطرح و دعا‌های مختلفی را بخواند که اغلب آن‌ها ماندگار شدند.


    راز ماندگاری نوای استاد خصوصاً دعای سحر


    موسوی قهار درباره دعای معروف سحر که سال‌ها میهمان سفره‌های مردم بود، می‌گوید: اوایل انقلاب رادیو از چند نفر از جمله من خواست تا ادعیه‌هایی را بخوانیم تا در مناسبت‌های مختلف پخش شود. آن زمان چند ادعیه خواندم، اما دعای سحر برایم حال و هوای دیگری داشت. گمان می‌کردم راهی از آنجا تا ملکوت باز شده است. تا جایی که در حین خواندن، ناخودآگاه به گریه می‌افتادم و بار‌ها ضبط دعا به تعویق افتاد. موقع خواندن دعا، با اینکه تولیدی بود و قرار بود بعد‌ها پخش شود احساس می‌کردم تمام مخاطبان صدای مرا می‌شنوند.

    صوت حزین، ادای درست و صحیح کلمات، توجه به مفهوم دعا و تطبیق الحان با معانی از جمله ویژگی‌های دعا‌خوانی استاد موسوی قهار بود که نوای او را ماندگار کرد، همچنین خلأ ادعیه در آرشیو‌های صدا و سیما در آن زمان و نوآوری وی در سبک خواندن و تقلید نکردن از دیگر ادعیه‌خوانان وقت سبب شد تا نوای وی خیلی زود در اذهان مردم ثبت و ماندگار شود.


    شاعر، ادعیه‌خوان و مداح اهل بیت (ع)


    موسوی قهار علاوه بر ادعیه‌خوانی به عنوان مداح اهل بیت (ع) هم فعالیت داشت و شعر هم می‌سرود، حتی اشعارش در چند عنوان کتاب به چاپ رسید. همچنین وی به عنوان یکی از اساتید دعا‌خوانی در کشور مطرح شده و شاگردانی هم در این راه تربیت کرده بود. موسوی قهار در بسیاری از جشنواره‌ها و مسابقات دعا‌خوانی به عنوان داور فعالیت داشت.

    این خادم اهل بیت (ع) اواخر دهه هشتاد دچار بیماری شدید از ناحیه حنجره شد، این بیماری پس از عمل جراحی تیروئید برایش پیش آمد و تا جایی حاد شد که نه تنها دیگر نتوانست بخواند بلکه مدتی قدرت تکلم هم نداشت. بیماری او تا حدی پیش رفت که بسیاری از پزشکان از درمانش قطع امید کردند، اما به ناگاه او قدرت تکلمش را بدست آورد و دوباره شروع به خواندن کرد.


    صدایی که با عنایت امام رضا (ع) باز شد


    او سال 1392 در گفتگو‌یی درباره بهبودی یکباره حنجره‌اش گفت: در ابتدای بیماری در حرم «امام رضا (ع)» متوسل به امام رئوف شدم و گفتم:

    به پیش روی رقیبان مرا خراب نکن
    من و تمام بدی‌ها، بدم خطاب نکن

    هزار در زدم تا که به این در آمدم
    تو را به جان جوادت مرا جواب نکن

    پس از آن به لطف خدا و امام رضا (ع) در شب بیست‌وسوم ماه مبارک رمضان صدایم باز شد و شروع به حرف زدن کردم. از اوایل ماه محرم به آرامی می‌خواندم، اما در شب اربعین «امام حسین (ع)» در هیأت محبان‌الرضا (ع) صدایم به طور کامل برگشت و اکنون مانند گذشته می‌توانم بخوانم.

    16 خرداد‌ماه سال 1393 و در محفل قرآنی رهبر معظم انقلاب موسوی قهار در جایگاه قرار گرفت و درحالی که بسیاری از حاضران نگران بودند که مبادا حنجره‌اش یاری نکند، اما به زیبایی تمام شروع به مناجات‌خوانی کرد و اشک حاضران را درآورد.

    این مداح اهل بیت (ع) چند سال پس از این ماجرا در سلامت زندگی کرد و آثار بسیاری هم از خود برجای گذاشت، اما از سال 97 به دلیل عفونت ریه و مشکلات تنفسی باز به بیمارستان مراجعه کرد و نهایتاً پزشکان بیماری او را سرطان حنجره تشخیص دادند.

    سرانجام سید قاسم موسوی قهار پس از عمری خدمت به اهل بیت (ع) در سحر‌گاه 18 آذرماه 1398 پس از چند ماه مبارزه با بیماری دعوت حق را لبیک گفت و پیکرش در جوار مضجع شریف حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) آرام گرفت.


    تسلیت رهبر معظم انقلاب


    پس از درگذشت استاد، سیدعلی مقدم معاون ارتباطات مردمی دفتر مقام معظم رهبری و رئیس شورای عالی قرآن در حاشیه مراسم تشییع پیکر مرحوم سیدقاسم موسوی قهار گفت: استاد موسوی‌قهار در بین دعاخوانان، شخصیت برجسته و سرآمدی بود و رهبر معظم انقلاب هم عنایت ویژه‌ای به ایشان داشتند.

    پس از دریافت خبر درگذشت ایشان که خدمت حضرت آقا رسیدم و این خبر را به ایشان دادم، مقام معظم رهبری متأثر شدند و برای مرحوم موسوی دعا کردند و فرمودند: از طرف من به خانواده ایشان تسلیت بگویید.

    در ادامه فراز‌هایی از دعای افتتاح با صدای مرحوم موسوی قهار تقدیم می‌شود. این دعا در جریان برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در سال 1393 در سالن اجلاس سران کشور‌های اسلامی قرائت شد.